علوم ارتباطات

علوم ارتباطات

ارائه مطالب در مورد نقش و تاثیر رسانه ها در افکار عمومی و بررسی مکاتب مختلف نظری این حوزه فکری می باشد
علوم ارتباطات

علوم ارتباطات

ارائه مطالب در مورد نقش و تاثیر رسانه ها در افکار عمومی و بررسی مکاتب مختلف نظری این حوزه فکری می باشد

ضرورت نهضت سواد رسانه ای در جامعه ی متکثر رسانه های کنونی

 در بیان اهمیت موضوع باید اذعان داشت که سواد رسانه‏ای ترکیبی از تکنیک‏های بهره‏وری مؤثر از رسانه‏ها و دریافت بینشی صحیح و درکی واقعی برای تشخیص رسانه‏ها و پیامهایشان از یکدیگر است. سواد رسانه‏ای به مخاطبان می‏آموزد که از حالت انفعالی و مصرف کننده‏ی صرف خارج شده و یک رابطه متقابل و فعالانه با رسانه و به سود خود برقرار نماید. معادله‏ای که آنها را از مضرات احتمالی در مواجهه با پیام‏های ارتباطی و اطلاعاتی رسانه‏ها مصون بدارد.

بنابر این پرداختن به این موضوع در عصر متکثر و الوان رسانه‏ها با انواع پیام‏های تولیدی قابل دسترس، به نظرمی‏رسد از اهمیت فوق العاده‏ای برخوردار است. بنابراین ایجاد نهضتی فراگیر در جامعه برای بهره‏مندی هوشمندانه و مفیدترمخاطبان از این کهکشان عظیم رسانه‏ای لازم و ضروری به نظر می‏رسد.

تولید و انتشار علوم و گسترش دانش در جامعه‏ی امروزی ما رشد چشمگیری داشته، و سطح سواد و تحصیلات آکادمی عموم اقشار مختلف مردم ارتقا یافته است، ولی این لزوما به این معنا نیست که سواد رسانه‏ای و آموزش رسانه‏ای ما نیز توسعه یافته است، لذا بر آن شدم تا با پرداختن به این موضوع مهم، قدمی هر چند کوتاه در جامعه‏ی دانشگاهی و علمی برداشته شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.